Dlaczego warto pozycjonować stronę w Google?

    Internet jest niezwykle potężnym narzędziem, który może przynieść spore zyski wszelkiego typu firmom. Trzeba jednak wiedzieć w jaki sposób z niego skorzystać. Wielu przedsiębiorcom wydaje się, że stworzenie własnej strony czy też sklepu internetowego w zupełności wystarczy, ale niestety tak nie jest. Aby pozyskiwanie nowych klientów było możliwe oraz skuteczne, potrzebne jest bowiem jeszcze dobre pozycjonowanie w wyszukiwarce Google. Co na tym zyskamy?

    Statystyki

    Liczba osób korzystających z Internetu w naszym kraju cały czas rośnie, czego dowodem są badania przeprowadzone przez Gemius w 2015 roku. Jasno wynika z nich, że z Internetu korzysta już aż 70% Polaków, czyli 24 miliony użytkowników. Warto również spojrzeć na poniższy wykres, który doskonale pokazuje jak zwiększała się liczba internautów w ciągu ostatnich 10 lat.

    Źródło: http://mobirank.pl/2015/10/02/liczba-internautow-w-polsce-2005-2015/

    Co właściciele firm mogą wywnioskować z takiej informacji? Przede wszystkim to, że miejsce z którego korzysta tak wiele różnych osób, musi być idealne do reklamowania naszego biznesu. Brak jakichkolwiek działań marketingowych w sieci, zwłaszcza gdy firma posiada już swoją własną stronę czy nawet sklep internetowy, to niewykorzystanie świetnych możliwości. W konsekwencji skazujemy się na utratę potencjalnych klientów, którzy mogliby skorzystać z naszej oferty, ale o niej nie wiedzą.

    E-marketing to niezwykła szansa na rozwój firmy, dlatego należy zadbać o podjęcie stosownych działań promocyjnych. Wystarczy zastanowić się jak wielu z nas właśnie w Internecie wyszukuje obecnie firm oferujących konkretne produkty lub też usługi, aby przekonać się, iż w Internecie drzemie ogromna siła.

    Jak reklamować się w Internecie?

    Oprócz tego, że reklamy znajdujące się w Internecie są w stanie przyciągnąć do nas sporą liczbę nowych klientów, mają one również inną bardzo ważną zaletę. Otóż, koszty z nią związane okazują się być znacząco niższe w stosunku na przykład do reklam telewizyjnych. Dzięki temu, również te mniejsze firmy, które nie mogą przeznaczyć dużego budżetu na promocję, mogą pozwolić sobie na wykupienie odpowiedniej formy reklamy w sieci, która dotrze do wybranego grona odbiorców. Na jakie formy reklamy możemy się zatem zdecydować? Oto ich najważniejsze rodzaje:

    – reklama e-mail\r\n- ogłoszenia internetowe \r\n- reklama AdWords w Google\r\n- reklama wideo\r\n- reklama display – na przykład banery reklamowe na portalach\r\n- SEM, czyli reklama w wyszukiwarkach internetowych

    Oczywiście należy zaznaczyć, że podział ten jest bardzo ogólny i obejmuje te najbardziej podstawowe formy, z pomocą których możemy promować nasz biznes w sieci. Ta publikacja ma jednak dotyczyć przede wszystkim pozycjonowania.

    Wyszukiwarki internetowe

    Większość z nas nie wyobraża sobie korzystania z jakiejkolwiek innej wyszukiwarki niż Google. Co więcej, mnóstwo osób nie zdaje sobie nawet sprawy z tego, że istnieją inne wyszukiwarki, za pomocą których możemy „szperać” w sieci. Okazuje się jednak, że w wielu krajach to nie Google jest liderem pośród wyszukiwarek. Przykładem może być chociażby Rosja, gdzie najważniejszą wyszukiwarką jest Yandex, ale również Chiny, w których króluje Baidu. Warto zapoznać się w tym miejscu z wykresem, który pokazuje popularność poszczególnych wyszukiwarek w naszym kraju.

    Pozycjonowanie stron w Google – po co?

    Wykorzystywanie wyszukiwarki Google do promocji naszego biznesu może nam przynieść same korzyści, chociażby ze względu na fakt, iż ma ona naprawdę ogromny zasięg. Oznacza to, że naszą reklamę zobaczy mnóstwo potencjalnych klientów, których może zainteresować nasza oferta. To właśnie dlatego pozycjonowanie stron w Google jest jedną z najbardziej skutecznych form rozreklamowania firmy w Internecie.

    Korzyści z pozycjonowania strony

    Oczywiście aby odnieść sukces należy stworzyć odpowiednią strategię SEO. Jeśli zostanie ona dobrze skomponowana, ale również właściwie realizowana, z pewnością spostrzeżemy, iż daje zamierzone rezultaty, a co za tym idzie również zyski. Oto najważniejsze korzyści, jakie możemy odczuć dzięki skutecznemu pozycjonowaniu naszej firmowej strony:

    – rozpoznawalność marki – dzięki promocji klienci rozpoznają naszą markę, przez co staje się ona również bardziej popularna;

    – wyższa pozycja – pozycjonowanie może podwyższyć pozycję strony w wynikach naturalnych Google;

    – rosnąca liczba odwiedzających – wyższa pozycja strony na określone słowa kluczowe; oznacza również większa liczbę wejść internautów na naszą stronę;

    – większe zyski – większa liczba wejść to także więcej sprzedanych produktów lub usług;

    Rzecz jasna nie można oczekiwać, że samo pozycjonowanie zapewni nam sukces, gdyż o wielkości sprzedaży w sklepie internetowym może decydować mnóstwo innych czynników. Może to być na przykład jakość oferowanego towaru, ceny czy obsługa. Pozycjonowanie strony daje nam szansę na pozyskanie większej liczby klientów, ale to od nas zależy już jak ten potencjał wykorzystamy i jak zachęcimy użytkowników do korzystania z naszej oferty.

    Pozycjonowanie stron – czy to jest drogie?

    Istotną kwestią są oczywiście koszty pozycjonowania strony. Nie da się jednoznacznie i ogólnie określić ile kosztuję pozycjonowanie – nie ma czegoś takiego jak cennik pozycjonowania. Wycena usługi pozycjonowania w większości agencji SEO jest przygotowywana indywidualnie i zależeć może miedzy innymi od:

    Niestety nie można jednoznacznie powiedzieć ile kosztuje pozycjonowanie, gdyż nie ma czegoś takiego jak jeden ustalony cennik. Zgłaszając się do agencji SEO otrzymamy indywidualną wycenę proponowanych nam usług, która może zależeć od takich czynników jak na przykład:

    – branża, w której działamy;

    – zasięg pozycjonowania;

    – budowa strony/sklepu;

    – wcześniej podjęte działania SEO.

    Nie warto decydować się na usługę SEO kierując się wyłącznie zaproponowaną nam ceną. Nieodpowiednie działania mogą bowiem bardziej zaszkodzić naszemu serwisowi niż mu pomóc. Jeśli Google zauważy jakieś błędy w pozycjonowaniu, nasza strona może zdecydowanie obniżyć swoją pozycję na długi czas.

    Pozycjonowanie = rozwój firmy!

    Internet to dzisiaj bez wątpienia najlepszy sposób na wypromowanie naszego biznesu, niezależnie od tego czy firma jest duża czy mała. Dlatego też, warto zadbać o dobre wypozycjonowanie naszej strony w wyszukiwarce Google.’, ‚Po co firmie pozycjonowanie strony w Google?’, ”, ‚inherit’, ‚closed’, ‚closed’, ”, ‚1252-revision-v1’, ”, ”, ‚2016-01-22 12:54:55’, ‚2016-01-22 11:54:55’, ”, 1252, ‚http://antyutopia.pl/2016/01/22/1252-revision-v1/’, 0, ‚revision’, ”, 0),