3 lata temu globalna liczba urządzeń mobilnych zrównała się z liczbą komputerów stacjonarnych, a następnie ją przewyższyła.

    Urządzenia mobilne na dobre zagościły w naszych domach i miejscach pracy. Można je spotkać wszędzie. Są wszechobecne i raczej nie wyobrażamy już sobie powrotu do czasów, kiedy korzystaliśmy jedynie z komputerów stacjonarnych.

    Rok 2016 zapowiada się jeszcze bardziej obiecująco dla rozwoju internetu i przemysłu mobilnego. Rynek mobilny zaczyna powoli dominować w cyfrowym świecie i odnotowuje ciągły wzrost. Oczekiwania użytkowników będą rosnąć – tylko w Polsce, w porównaniu z rokiem ubiegłym, liczba odsłon generowanych przez smartfony i tablety wzrosła aż dwukrotnie, a mając na względzie tempo rozwoju rynku mobile, trend ten będzie tylko przyspieszać.

    Kilka faktów na ten temat:

    • Aktualnie trzy z pięciu wyświetleń strony jest dzisiaj wyświetlane z urządzenia mobilnego.
    • Ponad jedna czwarta telefonów na świecie to smartfony.
    • 86% użytkowników korzysta z urządzeń mobilnych podczas wykonywania codziennych aktywności.

    Strony responsywne, czy też mówiąc inaczej strony tworzone w zgodzie z RWD, to ostatnio gorący temat. Wszystko za sprawą Google, które 21 kwietnia 2015 r. wprowadziło nowy algorytm wyszukiwania i mocno faworyzuje strony dostosowane do urządzeń mobilnych. Algorytm google ocenia zgodność strony www z urządzeniami mobilnymi i przekłada je na wyniki wyszukiwania. Zasady jak zwykle są proste – im wyższa jakość (strona lepiej dostosowana do oczekiwań odbiorcy), tym wyższa jej pozycja w wynikach wyszukiwania. Docelowo Google chce w ten sposób „karać” nieresponsywne strony.

    Co to właściwe jest RWD
    Mówiąc najprościej, są to strony których wygląd dopasowuje się do ekranu, na którym strony są wyświetlane. Osoba przeglądająca witrynę wykonaną zgodnie z RWD na panoramicznym monitorze swojego komputera zobaczy treść wykorzystującą całą szerokość ekranu. Ale internauta używający telefonu lub tabletu również nie będzie poszkodowany tylko otrzyma wygląd strony dopasowany w ten sposób do urządzenia, aby treść nadal była czytelna, ale zarazem dopasowana do nowego formatu.

    Jak te dane przekładają się na Twój biznes?
    Wg. ostatnich badań, 70% klientów skontaktowało się z firmą przez telefon, poprzez e-mail lub odbyło wizytę w biurze po wcześniejszym odnalezieniu wartościowych informacji na stronie internetowej.

    Jakie można wyciągnąć wnioski z tych informacji?
    Jeżeli twoja strona nie wspiera urządzeń mobilnych, jest duża szansa na to, że każdego dnia tracisz klientów. W najlepszym przypadku konsumenci nie polecą twojej firmy znajomym, a najgorszym – przejdą do konkurencji. Dlatego tak istotne jest, aby inwestować w stronę internetową dostosowaną do urządzeń mobilnych.

    Jak stać się posiadaczem strony internetowej w wersji mobilnej.
    Jednym z rozwiązań jest stworzenie nowej strony, która będzie nie tylko zgodna z RWD, ale również z pozostałymi aktualnymi standardami. Jeśli obecna strona ma ponad 3-4 lata, to najwyższy czas na coś nowego. Ale co jeśli strona jest stosunkowo nowa, nie zestarzała się wizualnie, ale też nie załapała się jeszcze na RWD? Można ją zmodyfikować dodając jej zgodność z RWD. Koszt takiej modyfikacji będzie się różnił w zależności od tego, jak strona została napisana.

    Biorąc pod uwagę ciągłą ewolucje internetu należy pamiętać, że strona czy serwis internetowy to nie jest jeden wydatek na 10 lat, tylko ciągła inwestycja: w modernizację, w utrzymanie, w budowę nowych treść, które będą ją utrzymywały na szczytach wyników Google. Konkurencja w internecie jest silna i nigdy nie śpi, więc również my sami nie możemy spocząć na laurach i zapomnieć o tym niezmiernie ważnym kanale dystrybucji.

    Aktualna sytuacja z jednej strony jest problematyczna dla posiadaczy stron niekompatybilnych z RWD, ale z drugiej strony daje ogromne możliwości: aktualnie tylko około 5% firm i 30% e-sklepów posiada strony przystosowane pod urządzenia mobilne. Oznacza to tyle, że każda firma która dostosuje swoją stronę pod RWD automatycznie zyska gigantyczną przewagę nad swoją konkurencję. Taki stan nie utrzyma się długo, dlatego jak zawsze kluczowy jest czas.

    Projektujemy strony internetowe dla klientów z okolic miejscowości: Wolsztyn, Grodzisk Wielkopolski, Nowy Tomyśl, Opalenica, Wschowa, Siedlec, Sława, Zbąszyń, Nowa Sól, Kargowa, Sulechów, Kościan, Zielona Góra